Hesburger kirii kohti lihattomuustavoitettaan hitaasti: vuodessa sen lihattomien tuotteiden osuus nousi kuudesta prosentista kymmeneen
Hesburgerin tavoite on nostaa lihattomien tuotteiden osuus puoleen kaikista suolaisista vakiovalikoiman tuotteista vuoteen 2030 mennessä.
Hesburgerin kasviproteiinitehdas Kaarinassa valmistaa vuodessa 400 000 kiloa kasviproteiinituotteita Kuva: Hesburger"Ensimmäisenä vuonna tavoitteen asettamisen jälkeen kasvu on odotetustikin ollut melko hidasta", myöntää Hesburgerin viestintäpäällikkö Heini Santos tiedotteessa.
Santoksen mukaan kova tavoite panee yhtiön vaatimaan itseltään rohkeita päätöksiä.
"Kasvistuotteiden markkina kasvaa vääjäämättä. Uskomme, että tulevaisuudessa kasviproteiinituotteiden laadulla, maulla ja rakenteella on entistä ratkaisevampi merkitys", Santos toteaa.
Hesburgerin tavoite koskee sen ravintoloiden suolaista vakiovalikoimaa ranskalaisia perunoita lukuun ottamatta.
Hesburger käynnisti viime vuonna oman kasviproteiinitehtaan Kaarinassa. Tehdas valmistaa vuodessa 400 000 kiloa kasviproteiinituotteita.
Tehdas käyttää raaka-aineina härkäpapua, hernettä, soijaa ja vehnää. Santoksen mukaan tavoitteena on saada kasviproteiineja myös Suomesta.
"Teemme tuotekehitystä myös perunan ja hampun proteiinien parissa ja yhteistyötä viljelijöiden ja raaka-aineiden jalostajien kanssa."
Lue myös:
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
