Kaupan merkitvoittajia
Ruokakeskon mukaan entistä useampi valitsee perusmaidon sijasta erikoismaitoja, koska hintaerot ovat tasaantuneet. Esimerkiksi luomumaitoa ostetaan enemmän kuin ennen. Kauppojen mukaan myös kaupan omat merkit, kuten Pirkka- ja Rainbow-maito, ovat olleet kilpailussa voittajia.
Valio nosti helmikuussa perusmaitojen tukkuhintoja lähes kolmanneksen. Ruokakeskon ostojohtajan Harri Turusen mukaan muidenkin valmistajien hinnoissa on nähty korotuksia.
”Valion maidon myynti on laskenut suhteessa muihin merkkeihin”, hän kertoo.
Tilastokeskuksen mukaan maito maksoi heinäkuussa keskimäärin lähes viidenneksen enemmän kuin vuotta aiemmin.
S-ryhmän valikoimajohtaja Ilkka Alarotu kertoo, että S-ryhmän maidon myynti litroissa on laskenut hieman tänä vuonna.
”Tämä on ensimmäinen vuosi, kun maidon myynti laskee.”
MT-STT
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
