Sähköpyörä jäänytvähällekäytölle
Kun Helsingin kaupungin ympäristökeskus muutti viime vuonna uusiin tiloihin, henkilökunnan käyttöön hankittiin sähköavusteinen polkupyörä.
”Ei pyörä ihan päivittäisessä käytössä ole ollut, enemmänkin ehkä viikoittaisessa”, kertoo Jukka-Pekka Männikkö.
”Viikistä on niin helppo hypätä bussin kyytiin. Keskustaan kyllä saattaisi päästä pyörän selässä jopa nopeammin.”
Pari kertaa tavallista polkupyörää kalliimpi sähköavusteinen pyörä on hyödyllinen etenkin ylämäissä. Kun polkeminen meinaa käydä raskaaksi, akusta irtoaa lisätehoja.
Jos nopeus nousee yli 25 kilometrin tunnissa, sähkö ei enää kevennä polkemista.
Yksi akun lataus riittää noin 50 kilometrin matkalle.
HELI VIRTANEN
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
