Kuluttajien kympeillä 10 000 työpaikkaa
Suomalaisen työn liiton laskelmien mukaan Suomeen syntyisi 10 000 työpaikkaa, jos jokainen suomalainen ostaisi kuukaudessa 10 eurolla lisää suomalaisia tuotteita ja palveluita.
Hautaniemen kotijuustola, Pieni juustokauppa, Luolamies-juusto. Susiluola-leipäjuusto. Maakuntien Parhaat. Hyvää Suomesta. Terttu ja Pentti Pihlajaviita. Juustomestari Hannu Härkönen, Ritva Ranta-Mannila. Kuva: Jaana KankaanpääKoko ensi vuoden kestävä liiton, K-kauppojen ja teollisuuden kampanja muistuttaa arjen jokapäiväisten ostopäätösten vaikutuksesta Suomen työllisyyteen.
”Nyt kaivataan ratkaisukeskeisyyttä ja tulevaisuudenuskoa kaikkien negatiivisten uutisten keskelle. Haluamme herätellä kuluttajia pohtimaan heidän omia vaikutusmahdollisuuksiaan Suomen työllisyyteen. Kotimaisilla tuotteilla ja designilla on valtava merkitys kotimaiselle työlle”, sanoo toimitusjohtaja Tero Lausala Suomalaisen työn liitosta.
”Ensi vuoden aikana tuomme suomalaista työtä eri muodoissa vahvemmin kaupoissamme esille. Helpotamme entisestään kuluttajien mahdollisuuksia valita tuotteita, jotka edistävät suomalaista työtä koko sen arvoketjun osalta”, Ruokakesko Oy:n tavarakaupan johtaja Ari Akseli kertoo.
Hän myös lupaa, että K-kaupan oman tuotemerkin Pirkan valintakriteereissä kotimaisuutta aletaan korostaa entistä enemmän.
Kampanja on edelleen avoinna uusille yrityksille ja yhteisöille. Tällä hetkellä mukana on noin 40 yritystä. Joukosta löytyvät muun muassa isoimmat lihatalot, meijerit ja leipomot. Mukaan toivotaan lisää etenkin paikallisia yrityksiä.
Kampanjan verkkosivuilla kuluttajat ja yritykset pystyvät antamaan palautetta kuinka suomalaista työtä voitaisiin tukea paremmin.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
