Talouselämä: Lemmy piti maitomainosta niin hauskana, että teki sen jo hyvin heikkona
Rocklegendan hauras olemus säpsähdytti mainoksen kuvauksissa.Talouselämä kertoo Ian "Lemmy" Kilmisterin pitäneen Valion maitomainosta niin hauskana ideana, että se piti toteuttaa, vaikka kunto oli jo heikko.
Lemmy ei juuri antanut enää haastatteluja tai tehnyt sound-checkejä. Hän oli kärsinyt diabeteksesta jo vuosia ja keuhkoihin kertyi nestettä. Kilmister oli tunnettu rankoista elintavoistaan.
Talouselämä kertoo Lemmyn ulkonäön säpsähdyttäneen mainoksen kuvauksissa: hän oli laihtunut kymmeniä kiloja ja vaikutti hyvin hauraalta. Mainos kuvattiin Helsingin Pirkkolassa viime vuoden itsenäisyyspäivänä ennen Motörheadin Hartwall-areenan keikkaa.
Lemmy kuoli aivosyöpään 29. joulukuuta. Se todettiin hänellä vain kaksi päivää aikaisemmin. Mainoskampanja oli aiemmin tarkoitus aloittaa helmikuussa, mutta suru-uutisen johdosta se siirrettiin alkavaksi jo nyt.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

