Kysely: Epäasialliset sähkön puhelinmyyjät vaivanneet lähes joka kolmatta suomalaista
Yleisimmiksi ongelmiksi koettiin sopimuksen tyrkyttäminen ja töykeä käytös.
Kyselyyn vastanneet kertoivat, että yleisimpiä ongelmia sähkön puhelinmyynnissä olivat sopimuksen tyrkyttäminen ja myyjän töykeä käytös. Kuva: LEHTIKUVA / TIMO JAAKONAHOLähes kolmannes suomalaisista on ollut tekemisissä epäasiallisen tai aggressiivisen sähkön puhelinmyyjän kanssa, kertoo Paikallisvoima ry:n Yougov-tutkimusyrityksellä teettämä kysely.
Kyselyssä 29 prosenttia vastaajista kertoi joutuneensa kuluneen vuoden aikana epäasiallisen myynnin kohteeksi.
Yleisimmiksi ongelmiksi koettiin sopimuksen tyrkyttäminen ja töykeä käytös, jotka yhdessä kattoivat kolme viidesosaa epäasiallisista myyntiyrityksistä. Moni oli myös saanut virheellistä tietoa tai koki, ettei sopimus vastannut puhelimessa sovittua.
Luottamus sähkön puhelinmyyntiin on ollut heikkoa pitkään. Vuonna 2018 tehdyssä kyselyssä puolet vastaajista kertoi epäilevänsä myyjien väitteiden todenperäisyyttä, Paikallisvoiman tiedotteessa kerrotaan.
Kyselyyn vastasi tuhat suomalaista, ja sen virhemarginaali on 2,8 prosenttiyksikköä suuntaansa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
